ျပာျဖစ္ခဲ့ရေသာ ပဋိပကၡသစ္ေဆြးတံုးမ်ား

By Admin | Posted on January 22, 2018 | Also posted in Feature, North Rakhine | | Tagged |

748 Views

၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလထုတ္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၁) The Root Magazine မွ အက္ေဆးျဖစ္ပါသည္။

DSC_0168_RiA

လင္းျမတ္ ေရးသားသည္

မုန္တိုင္းက ေၾကာက္စရာေကာင္းလွသည္။ မိုး သာမက ေလလည္း ပါ၏။ မိုးသည္းပံုက ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ ေက်ာက္စရစ္ခဲမ်ား အိမ္ေခါင္ သြပ္မိုးမ်ားအေပၚ သြန္ခ်ေနသလား ေအာက္ေမ့ရေအာင္ ျပင္းထန္လြန္းသည္။

အခိုင္အမာ မိုးထားေသာ အိမ္ေခါင္သြပ္မိုးမ်ားသည္ပင္ ေလျပင္းေၾကာင့္ သံမ်ားျပဳတ္ထြက္၍ အိမ္ေခါင္ရက္မမ်ားကို တဒိုင္းဒုိင္း ရိုက္ေနၾကသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလံုး ေမွာင္မည္းေနသျဖင့္ လွ်ပ္စီး တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ လက္မွသာ  အျပင္ကို ျမင္ရသည္။ အိမ္အျပင္တြင္ သစ္ပင္မ်ားမွာ ေျမျပင္မွ ကၽြတ္ထြက္မတတ္ ဘယ္ညာ ယိမ္းထိုးေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

မိုးဦးက် ရခိုင္မုန္တိုင္း ထန္ေခ်ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု အိမ္ထဲတြင္ ေအာင္းေနၾက၏။ ညီမႏွစ္ေယာက္က ဧည့္ခန္းထဲတြင္ က်ံဳ႕က်ဳံ႕ေလးထိုင္၍ ေစာင္ထဲ ေကြးေနၾကသည္။ အေဖက မိုးကာအက်ီဝတ္၍ မုန္တိုင္းအေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ေန၏။ ေရဒီယိုမွ ငါးမိနစ္ တစ္ႀကိမ္ခန္႔ လႊင့္ေနေသာ မုန္တိုင္း သတိေပးခ်က္မ်ားကို နားေထာင္ေနရ၏။

“ဒုန္း ဒုန္း … ဒုန္း … ဒုန္း” ထိုစဥ္ တံခါးေခါက္သံ ၾကားလိုက္ရသည္။ အခါမေတာ္ေရာက္လာသည့္ ဧည့္သည္ျဖစ္၍ အေဖက သတိထား၍ တံခါးသြားဖြင့္သည္။ ေဘာ္လီ။ ဦးေဘာ္လီ။

“မုန္တိုင္း အရမ္း သည္းေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိမ္လည္း ေရျမွပ္ေတာ့မယ္။ ဆရာတို႔အိမ္မွာ ခဏလာခိုတာ။ သူတို႔ အေမတစ္ေယာက္ပဲ ေခၚမရလို႔ ထားခဲ့ရတယ္” ဟု သူႏွင့္အတူ ပါလာေသာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ဆီမွ အထုပ္မ်ားကို လွမ္းယူရင္း ရခိုင္ဘာသာစကားျဖင့္ အထိတ္တလန္႔ ေျပာေလသည္။

အေဖကလည္း ၎ကုိ ဝင္ခြင့္ေပးကာ အခ်မ္းေျပေစရန္ ေရေႏြးၾကမ္းတိုက္သည္။ ကေလးႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘးတြင္ ထိုင္ၾက၏။ ဦးေဘာ္လီ၏ သားမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အသက္သိပ္မကြာ၍ လူခ်င္းခင္ေသာ္လည္း မုန္တိုင္းကို ေၾကာက္၍ ႏွစ္ေယာက္လံုး စကား သိပ္မေျပာျဖစ္ၾက။

ညေန မုန္တိုင္းျပယ္ေတာ့မွ သူတို႔ အိမ္ျပန္ၾကသည္။ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ အမွတ္(၃)ရပ္ကြက္ ကုလားရြာတြင္ တည္ရွိသည့္ သူတို႔အိမ္ ပ်က္စီးေသာ္လည္း မိသားစုအေသအေပ်ာက္ မရွိခဲ့ေခ်။ ဦးေဘာ္လီမွာ အေဖ၏ လက္ရင္းတပည့္ျဖစ္သည့္အျပင္ ရိုးသားႀကိဳးစားသူ ရခိုင္မ်ားႏွင့္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခင္မင္ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္လာသူ ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစု၏ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာတစ္ဦး ျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ မမွားေပ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အကူအညီလိုတိုင္း သူတို႔ ကူညီသလို သူတို႔အခက္အခဲႀကံဳတိုင္းလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုက အျပန္အလွန္ ကူညီခဲ့ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ မုန္တိုင္းတိုက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိမ္သို႔ ပင္တုိင္ လာေရာက္ခိုလံႈသူမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ မိသားစု ေကြကြင္းျခင္း၊ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေကြကြင္းျခင္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ဘဲ သဘာဝတရားက တိုက္ခတ္သည့္ သဘာဝ မုန္တိုင္းမ်ားကို သူတို႔ ႀကံ့ႀကံ့ခံခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ပဋိပကၡမုန္တိုင္းႀကီးကမူ ၎တို႔ကို ၎တို႔ မိတ္ေဆြမ်ား၏ အေဝးသို႔ ပို႔ေဆာင္ပစ္ခဲ့ပါသည္။

ကမာၻအေနာက္ဘက္ သတင္းမ်ားမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာေသာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသည့္ စကားလံုးတစ္လံုးသည္ တုန္႔ျပန္လြယ္ေသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ ယံုၾကယ္လြယ္ အားကိုးလြယ္ေသာ ရခိုင္ေဒသေန မူဆလင္တို႔ထံ ေရာက္ရွိလာသည့္အခါ နဂိုတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ရုပ္ခ်ည္းေပ်ာက္ကြယ္၍ ရုပ္ရွင္ထဲမွ ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္မ်ား၊ ေရာမေခတ္ စစ္သားမ်ား၊ ေျမေခြး လူသားမ်ားနယ္ အသြင္ေျပာင္းကာ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္လိုစိတ္၊ ရန္ျပဳလိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ၾကေတာ့သည္။

အထူးသျဖင့္ သတင္းေပါက္ေရာက္လြယ္ေသာ၊ ယံုလြယ္ေသာ အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾကသူမ်ားသည္ ပဋိပကၡကို လႈံႈ႕ေဆာ္လိုသူ၊ မီးေမႊးလိုသူတို႔၏ အဓိက ပစ္မွတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၎တို႔၏ ေလ့က်င့္အားေကာင္းလွေသာ ပစ္ခ်က္မ်ားေအာက္တြင္ ရခိုင္ေဒသ မီးေတာင္ေလာင္ခဲ့ၿပီး ေဒသခံ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားအျပင္ ဦးေဘာ္လီတို႔ ကဲ့သို႔ ရိုးအေသာ မူဆလင္တို႔၏ ဘဝမ်ားလည္း အဖတ္ဆယ္မရေအာင္ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မိတ္ေဆြမ်ားကို ဆံုးရံႈးခဲ့ရပါသည္။

ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္း ေျဖဆိုၿပီးခါစ။ ေတာင္ေပၚမွ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ စစ္ေတြႏွင့္ အျခားေသာေနရာမ်ားမွ ထြက္ေပၚေနသည့္ မီးခိုးတန္းႀကီးမ်ားကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ေရဒီယုိသတင္း၊ လူအခ်င္းခ်င္း သယ္လာသည့္ သတင္း၊ မေရရာသည့္ အင္တာနက္လူမႈကြန္ရက္ သတင္းမ်ားကို ကိုးကား၍ ရမ္းၿဗဲ ေက်ာက္နီေမာ္မွ လူသတ္မႈ မုဒိန္းမႈသတင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ လူမ်ိဳးစုႏွစ္စုအၾကား ပဋိပကၡမ်ား အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေပၚေနသည္ကို ၾကားသိရသည္။ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမိဳ႕က လူမ်ားလည္း ဘာအလုပ္လုပ္မွ မလုပ္ၾကေတာ့။ ပံုမွန္လည္ပတ္မႈမ်ား မရွိေတာ့။ မုန္း၍ကား ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မည္။ရခိုင္တို႔၏ ျပင္းထန္လြန္းသည့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊မခံခ်င္စိတ္မ်ား မီးတို႔ခံလိုက္ရၿပီ။

ဟိုဘက္သည္ဘက္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဓားဆြဲ တုတ္ဆြဲျဖင့္ ဟန္ေရးတျပင္ျပင္ ရွိၾကေနၿပီ။ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ လံုၿခံဳေရးမ်ားက အျပင္းအထန္ တားျမစ္ထားသျဖင့္ ထိပ္တိုက္ေတြ႕မႈေတြ မျဖစ္ေသး။ မၾကာခင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕တြင္လည္း ပဋိကၡမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေတာ့မည္ကို သိေနၾကသည္။ အကယ္၍ ႏွစ္ဘက္ေတြ႕ၿပီေဟ့ ဆိုလွ်င္ အေသအေပ်ာက္ အပ်က္အစီးမ်ားႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟိုး ကုလားတန္ျမစ္ကမ္းတစ္ေနရာတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားသို႔ ဦးေဘာ္လီတို႔ ရြာသားမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ၾကေတာ့မည္ဟူသည့္ သတင္းၾကားရသည္။ယခု မနက္ သူတို႔ ေရႊ႕ၾကလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝတြင္ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕သြားသည္ကို ျမင္ဖူုးေသာ္လည္း ရြာတစ္ရြာလံုး ေျပာင္းေရႊ႕သြားသည္ကိုမူ မည္သည့္အခါမွ် မျမင္ဖူးေခ်။

ျမစ္ကမ္းတြင္ ေဆာက္ထားသည့္ ဗလီအေဆာက္အဦးမွ ရြာသားမ်ား ထြက္လာၾကသည္။ သည္တစ္ႀကိမ္သည္ သည္ေနရာတြင္ ၎တို႔ ေနာက္ဆံုးဝတ္ျပဳျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ယင္းေနာက္ တစ္ရြာလံုး လူႀကီး ကေလး မက်န္ ျမစ္ကမ္းနေဘး ေသာင္ျပင္သုိ႔ ဆင္းလာၾကသည္။ ဒီေရက်ေနေသာ ေသာင္ျပင္တစ္ခုလံုးသည္ ၎တို႔၏ အသံမ်ားျဖင့္ ေပါေလာညံသြားသည္။ ကေလးတခ်ိဳ႕လည္း ငိုယိုေနၾကသည္။ အရြယ္ေကာင္း ရြာသားတစ္ခ်ိဳ႕ကေကာင္းေပ့ ခိုင္ေပ့ ေလွမ်ား၊ စက္ေလွမ်ားကို ေရြး၍ ကေလးမ်ားကို ေလွမ်ားေပၚ တင္ၾကသည္။ သယ္ယူလြယ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို တင္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ေလွငယ္မ်ားကို စက္ေလွႀကီးမ်ား၏ ေဘးတြင္ ေဖာင္သဖြယ္ရံ၍ ခ်ည္ေႏွာင္ၾကသည္။

လူစံုသည့္အခါ ထြက္ခြာေတာ့မည့္အေၾကာင္း ေအာ္ေျပာသံ ၾကားရသည္။ ေသာင္ျပင္ေပၚတြင္ ဘာသာေရးဆရာတစ္ဦးႏွင့္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ဘာသာေရးဆရာက ဗလီကို ေသာ့ပိတ္၍ ေနာက္ဆံုးဆင္းလာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ကေလးက သူေမြးခဲ့ေသာ ေခြးတစ္ေကာင္ကို ေလွေပၚတင္ရန္ ႀကိဳးစားေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ေလွေပၚက လူေတြက ေခြးကို ခ်န္ခဲ့ရန္ ေအာ္ေျပာၾကေသာ္လည္း ထိုကေလးက လက္မေလွ်ာ့ဘဲ မရမက တင္ေခၚရန္ ျပင္ဆင္ေလသည္။ ယင္းေနာက္ လူစံုသည့္အခါ ျမစ္ျပင္မွ စက္ႏိႈးသံမ်ား တေထာင္းေထာင္း ထြက္ေပၚလာၿပီး ေလွအစုအေဝးႀကီး စတင္ေရႊ႕လ်ားေလသည္။ ေလွတန္းႀကီးသည္ ကုလားတန္ျမစ္ဝဆီ ဦးတည္ေန၏။ ထိုေလွတန္းႀကီးကို ျမစ္ရသည္မွာ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးေလွမ်ား လွည့္သကဲ့သို႔ ရွိေလသည္။ တခ်ိဳ႕က အသံုုးမလိုသည့္ ထီးစုတ္မ်ား အမိႈက္မ်ားကို ေလွေပၚမွ ပစ္ခ်ခဲ့ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေရလုပ္ငန္းတြင္ အသံုးျပဳခဲ့သည့္ ေလွအေဟာင္းမ်ားကို ဝမ္းဗိုက္ေဖာက္၍ ေမွ်ာထားခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔ကား ရြာကို ခ်န္ခဲ့သြားၾကေလသည္။ လူေပါင္းမ်ားစြာ တင္ေဆာင္သြားသည့္ ေလွတန္းႀကီး ျမစ္ဝဘက္သို႔ ေရာက္သည့္အခါ ၎တို႔ရြာမွ မီးခိုးမ်ား အလိပ္လိုက္ တက္လာသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး ရြာထဲမွ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲသံမ်ား ၾကားလိုက္ရေလသည္။

ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ား မျဖစ္ပ်က္မီ တစ္ပတ္ေလာက္က ဦးေဘာ္လီကို ေက်ာင္းမုန္႔ေစ်းတန္း အနီးတြင္ ေနာက္ဆံုး ေတြ႕လိုက္သည္။ သူသည္ မုန္႔စိမ္းေပါင္းႀကိဳက္သူ ျဖစ္၍ မုန္႔ေစ်းတန္းတြင္ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးေရာင္းေသာ မုန္းစိမ္းေပါင္းကို မၾကာခဏ လာဝယ္စားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးေဘာ္လီသည္ အၿမဲတမ္းဟာသ လုပ္ေနတတ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ မုန္႔သည္အေဒၚတို႔ႏွင့္ တဟားဟား ပြဲက်ေနတတ္သည္။

ဦးေဘာ္လီက အရပ္ေထာင္ေထာင္ေမာင္ေမာင္း ရွိသည္။ အရပ္ပုသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခဏခဏ စ၍ အရပ္ရွည္ရန္အတြက္ ဘားဆြဲရန္ မၾကာခဏ တိုက္တြန္းသူ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္ တုတ္ခိုင္ၿပီး အၾကမ္းပတမ္း ခံႏိုင္သူလည္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔ အမဲသားစားသျဖင့္ ထိုသို႔ သန္မာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာခဏ ၾကြားသူလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔မွာ ထိပ္ေျပာင္သူ ျဖစ္၍ ေခါင္းေဘးပတ္လည္မွ လြဲ၍ ေခါင္းတည့္တည့္တြင္ ဆံပင္တစ္ပင္မွ် မရွိေခ်။

စင္စစ္ ဦးေဘာ္လီမွာ က်င္သန္တစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ ရခိုင္ရိုးရာက်င္ပြဲမ်ားတြင္ သူဝင္ၿပိဳင္ဖူးၿပီး ေမာင္းဆုမ်ားပင္ ရဖူးေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ားက ေျပာျပဖူးသည္။ ေစ်းနားပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေနထိုင္သူမ်ားက သူ႔ကို က်င္သန္၊ က်င္သန္ ေဘာ္လီဟု ေခၚၾကသည္။ သူ႔ကို က်င္ကိုင္တတ္လား ေမးတိုင္း က်င္အဖမ္းကြက္မ်ား (က်င္ကိုင္မည့္အမူအရာ) ဟန္ေရးျပတတ္သည္။

ဦးေဘာ္လီသည္ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ရင္းႏွီးလာသူ ျဖစ္ၿပီး ဦးေလးအရြယ္ျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတ္ာတို႔က အခင္ေဘာ္လီ(ဦးေလးေဘာ္လီ)ဟု ေခၚပါသည္။ ကၽြန္ေတ္ာမိဘမ်ား မအားလပ္သည့္္ေန႔မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အား ေက်ာင္းလာႀကိဳတတ္သူလည္း ျဖစ္သည္။

ယခု ဦးေဘာ္လီကို မေတြ႕သည္မွာ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ ေျခာက္ႏွစ္ခန္႔ပင္ ရွိပါၿပီ။ ဒုကၡသည္စခန္းတစ္ေနရာတြင္ သူရွိေနေသးလား၊ အျခားတစ္ေနရာ တစ္ပါးႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးသြားၿပီလား မသိပါေခ်။ ခုေန သူႏွင့္ ေတြ႕ဆံုလွ်င္ သူမည္သို႔ တုန္႔ျပန္မည္ကို မစဥ္းစားတတ္ပါ။

သို႔ေသာ္ ပဋိပကၡတိုင္မီက ဦးေဘာ္လီသည္ သူ႔ကိုယ္သူ “ကုလား”ဟုသာ ေခၚေဝၚသတ္မွတ္၍ ရိုဟင္ဂ်ာဟု ေျပာဆိုသတ္မွတ္သည္ကို တစ္ခါတစ္ေလေသာ္မွ် ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူးခဲ့ပါ။

သို႔ေသာ္ သူတို႔လူမ်ိဳးစုတို႔၏ ဖိအား၊ပဋိပကၡ၏ နာက်ည္းခ်က္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ သြပ္သြင္း ပံုေဖာ္မႈမ်ားေအာက္တြင္ ဦးေဘာ္လီ ရိုဟင္ဂ်ာ ျဖစ္သြားၿပီလား မေျပာတတ္ပါ။ သည္အမည္နာမျဖင့္ သည္ေနရာတြင္ သည္လူမ်ိဳး ရွိသည္ မရွိသည္ကို ကၽြမ္းက်င္သူတို႔ကသာ ေလ့လာဆန္းစစ္ ဆံုးျဖတ္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ေန႔စာတစ္ေန႔ ရွာေဖြစားေသာက္ ရပ္တည္ခဲ့ရေသာ၊ ပညာေရးႏွင့္ အလွမ္းကြာေသာ လူသားတခ်ိဳ႕သည္ အမွန္တရားတစ္ခုတည္းကို ႏွစ္ဘက္လံုးမွ လက္မခံႏိုင္ေသးသည့္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္းမွာပင္ အတိဒုကၡေရာက္၍ ဆင္းရဲသည္ထက္ ဆင္းရဲခဲ့ရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

၎တို႔အစား ပဋိပကၡကို ဘက္တစ္ဘက္တည္းမွ ရပ္တည္ ခ်ည္းကပ္သည့္ လူရည္လည္သူမ်ားသာ တျဖည္းျဖည္း ဓနဥစၥာျပည့္စံုလာၿပီး သည္ရခိုင္အေရးကိစၥမွာလည္း ေငြမိုင္းတြင္းႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္ကို ခံစားမိပါသည္။

ဒုကၡသည္စခန္းသို႔ မထြက္ခြာမီက ဦးေဘာ္လီမွာ ေရတြင္းမ်ား၊ အုတ္ကန္မ်ား ျပဳလုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူတို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရသည့္အခါ သူ႔အလုပ္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းမ်ားကို ၿမိဳ႕ထဲရွိ မူႀကိဳေက်ာင္းတြင္ အပ္ထားခဲ့သည္။ ထိုပစၥည္းမ်ား၊ ထိုပညာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္အေဖဆီမွ ဆက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဘိလပ္ေျမျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ အုတ္ကန္အဝိုင္းမ်ား၊ ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းကို အေဖစတင္သည့္အခါ လုပ္ငန္းအတြက္ အားကိုးရမည့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးကို ရွာေဖြခဲ့ရသည္။ ပထမက ေဆြမ်ိဳးတခ်ိဳ႕ကို အလုပ္ေပးေသာ္လည္း မၿမဲၾကသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေစ်းထဲတြင္ ကူလီထမ္းေနသည့္ ဦးေဘာ္လီကို အလုပ္သမားအျဖစ္ ေခၚယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေဖမွာ ဝန္ထမ္းျဖစ္၍ ယင္းလုပ္ငန္းကို အခ်ိန္ျပည့္ ၾကည့္မေနႏိုင္သျဖင့္ တစ္ခါတစ္ေလ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးကို ဦးေဘာ္လီႏွင့္ လႊဲထားခဲ့ရသည္။ ယင္းအလုပ္အျပင္ အျခား အိမ္ကိစၥမ်ားကိုပါ ကူညီသျဖင့္ အေဖ၏ လက္ရင္းတပည့္တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး အျခား ရပ္ကြက္တစ္ခုသို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သည့္အခါ လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းမ်ားႏွင့္ တကြ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးကို ဦးေဘာ္လီအား အၿပီးအပိုင္ လႊဲေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဦးေဘာ္လီက ယင္းလုပ္ငန္းကို ၿမိဳ႕ထဲရွိ မူႀကိဳေက်ာင္းေနာက္ ေျမကြက္လပ္တြင္ သူသားငယ္ႏွင့္အတူ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ သူ႔အုတ္ကန္မ်ား ဆက္လက္ အေရာင္းသြက္ခဲ့ၿပီး တစ္ၿမိဳ႕လံုးတြင္ ဦးေဘာ္လီ မတပ္ဆင္ေပးဖူးသည့္ အုတ္ကန္ ေရတြင္း မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လုပ္ငန္းအေျခက်ၿပီး မ်ားမၾကာမီ ပဋိပကၡျဖစ္လာ၍ သည္လုပ္ငန္းကို သူစြန္႔ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

သူ႔မွာ ရခိုင္မိတ္ေဆြမ်ားကို အားထားစိတ္ ယံုၾကည္စိတ္ ရွိသည္။ ပဋိပကၡစျဖစ္လာ၍ သူတို႔ရြာသားမ်ား တစ္ဦးတစ္ေလမွ် ၿမိဳ႕ထဲသို႔ မလာသည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေဖတို႔ ရံုးသို႔ သူေရာက္လာခဲ့ေသးသည္။ စားစရာ ျပတ္လပ္ေန၍ စားစရာလာေတာင္းျခင္း ျဖစ္သည္။ အေဖႏွင့္ အျခားအသိမိတ္ေဆြမ်ားက ၿမိဳ႕ထဲတြင္ အႏၱရာယ္မ်ား၍ သူ႔အား ပိုက္ဆံတခ်ိဳ႕ေပးကာ ရြာျပန္ရန္ ေျဖာင္းျဖၿပီး ျပန္လႊတ္ခဲ့ရသည္။

ဦးေဘာ္လီတို႔ ထြက္ခြာသြားၿပီး မ်ားမၾကာမီ ဦးေဘာ္လီသည္ ကုလားတန္ျမစ္ကမ္းမွ ဒုကၡသည္စခန္းတစ္ခုတြင္ ေနထိုင္ေနေၾကာင္း ၾကားသိရၿပီး၊ လူႀကံဳရွိတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုကို သတိရေၾကာင္း သတင္းပါးတတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ သူလုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္းမ်ားကို ဂရုစိုက္ေပးရန္ႏွင့္ သူ ျပန္လာလွ်င္ ျပန္လုပ္မည့္အေၾကာင္း သူ႔မိတ္ေဆြမ်ားထံ မွာတတ္သည္။ ထိုစကားမ်ားကို ၾကားရသည့္အခါ ထိုအခ်ိန္ထိ သူ႔အလုပ္အေပၚထားသည့္ တြယ္တာမႈႏွင့္ ျပန္လာလုိသည့္ ဆႏၵမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိခဲ့ပါသည္။

သို႔ေသာ္ မူလသူေနထိုင္ခဲ့ရာေနရာသို႔ သူတို႔ ျပန္လာရန္ အခြင့္အလမ္းနည္းပါးခဲ့ပါၿပီ။ မီးေလာင္သြားသည့္ သူတိုရြာေနရာတြင္ အစိုးရရံုးမ်ား ေဆာက္လုပ္ထားၿပီ။ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ေျခာက္ႏွစ္နီးပါးေသာ အခ်ိန္မ်ားသည္ ၎တို႔ ျပန္လာရန္ အခြင့္အလမ္းကို အေရာင္မွိန္ေစခဲ့ၿပီး လက္ရွိေရာက္ေနသည့္ ေနရာတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္သြားၾကရန္ ပိုေသခ်ာေစခဲ့ပါသည္။

၂၀၁၂ တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ ပဋိပကၡမီးသည္ ၿငိမ္းခါနီးလုိက္ မီးထပ္ေလာင္လိုက္ျဖင့္ ေႏြမိုးေဆာင္း သံုးရာသီလံုး မီးအႀကိမ္ႀကိမ္ ေလာင္ၿမိဳက္ခဲ့ေသာ သစ္တံုးႀကီးမ်ားသဖြယ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခု၏ ေလာင္ၿမိဳက္ခံဘဝမ်ားကို ေဆြးေျမ႕ျပာက်ေစခဲ့သည္။

ပဋိပကၡဆိုသည္မွာ ႏွစ္ဘက္သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဘက္ထက္ ပိုေသာ အုပ္စုမ်ားၾကားတြင္ လိုလားခ်က္ကိုယ္စီကို တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ မရသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္တတ္သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက အဓိပာယ္ဖြင့္ဆိုၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္သည္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ သည္ပဋိပကၡ အက်ိဳးရလဒ္မ်ားကို လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုလံုးက သင္ခန္းစာယူရန္ အသင့္ဆံုးအခ်ိန္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။

ယခုစာကို ေရးသားေနခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ တခ်ိန္က မိတ္ေဆြႀကီး ဦးေဘာ္လီသည္ ေဘးကင္းလံုၿခံဳစြာျဖင့္ ကမာၻေျမ၏ တစ္ေနရာတြင္ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ႏိုင္ေစရန္ ဆုေတာင္းမိၿပီး၊ လူအဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုၾကား၌ ၿငိမ္းခ်မ္းလိုျခင္း၊ ပဋိပကၡကို မုန္းျခင္း၊ မွ်တမွန္ကန္သည့္ လိုအင္ဆႏၵမ်ားသာ ထားရွိျခင္း စသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈလကၡဏာမ်ားကို တူညီလက္ခံလာသည့္ ေန႔တစ္ေန႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတမိပါသည္။

Cover Authorလင္းျမတ္သည္ နိရဥၥရာသတင္းဌာန၊ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ သတင္းဂ်ာနယ္၊ ဖလားဝါးနယူးစ္သတင္းဂ်ာနယ္တို႔တြင္ သတင္းေထာက္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္းတြင္ ဇာတ္လမ္းအေျချပဳ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပဋိပကၡဆိုင္ရာ သုေတသနမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။

Related Post

Comments

comments

Root Agency