ရခုိင့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း စာရိတၱမ႑ဳိင္ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံ

By Admin | Posted on April 4, 2018 | Also posted in News, Society | | Tagged , , |

1999 Views

Kyauk Taw - 2017 April

၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ေနာက္ဆုံးသီတင္းပတ္တြင္ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ေတာ္ၿမဳိ႕နယ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေက်ာက္ေတာ္ေတာင္ ဘုရားပြဲသုိ႔ လာေရာက္ၾကသည့္ ရခုိင္လူငယ္အခ်ဳိ႕အား ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ – RiA)

 

ေတာ္၀င္ႏြယ္/RiA ေရးသားသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ (၂၆-၃-၂၀၁၈) ရက္ေန႔တြင္ ရခုိင္ျပည္ရွိ တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ားထဲမွာ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕၌ တည္ရွိသည့္ ဦးရာဇ္ေတာ္ဓာတ္ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲ (ေလွၿပဳိင္ပြဲ) မွာ အုပ္စုလုိက္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈေၾကာင့္ လူ(၁၀) ဦး ထက္မနည္း ထိခုိက္ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိခဲ့ၾကသည္။

ဒဏ္ရာ ရသူမ်ားထဲတြင္ (၂) ႏွစ္သားအရြယ္ ကေလးမတစ္ဦးလည္း ပါ၀င္ခဲ့သည္။ အဆုိပါဦးရာဇ္ေတာ္ ဓာတ္ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ကုိ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂၃)ရက္မွ (၂၆)ရက္ေန႔ထိ ေလးရက္တုိင္ က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပြဲေတာ္အစီအစဥ္တြင္ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴပြဲ၊ ရခုိင္ရုိးရာၿပဳိင္ေလာင္းပြဲ (ေလွၿပဳိင္ပြဲ)၊ ရခုိင္ရုိးရာက်င္(နပန္း)ပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲႏွင့္ အျခားေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား ပါ၀င္ၿပီး ေဒသခံတုိ႔ အေနျဖင့္ စဥ္လာမပ်က္ စည္းကားသုိက္ၿမဳိက္စြာ က်င္းပေနခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

အစီအစဥ္၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ျဖစ္ေသာ (၂၆-၃-၂၀၁၈) ရက္ေန႔ မြန္းလြဲ (၂)နာရီေက်ာ္ အခ်ိန္တြင္ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲမွာ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပဳိင္သည့္ ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕နယ္ သာစည္ေက်းရြာႏွင့္ ေက်ာက္ဆိပ္ေက်းရြာတုိ႔က ေက်းရြားသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း စေနာက္ၾကရာမွ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟုု သိရွိရသည္။ အင္လုိင္း လူမႈကြန္ယက္စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ျပန္႔ႏွံ႔ေနေသာ သတင္းဓာတ္ပုံမ်ားႏွင့္ (၆) မိနစ္ခန္႔ရွိေသာ ဗြီဒီယုိဖုိင္ တစ္ခုတုိ႔အရ အခ်င္းခ်င္း စေနာက္ရာမွ စတင္ခဲ့ေသာ ရန္ပြဲတြင္ ႏွစ္ဖက္ ရြာသားမ်ားမွာ ေလွာ္တက္ႏွင့္ တုတ္မ်ားကုိင္ေဆာင္၍ ပြဲမ႑ပ္အနီးရွိ ျမစ္ကမ္းစပ္နားေဘးတြင္ အျပန္အလွန္ တုိက္ခုိက္ေနခဲ့ၾကသည္။

အခ်ဳိ႕ကလည္း ေက်ာက္ခဲမ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ အခ်ဳိ႕ပြဲၾကည့္ပရိသတ္မ်ားထဲက အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ ေၾကာက္လန္႔ ေအာ္ဟစ္သံမ်ားႏွင့္အတူ အမ်ဳိးသား ပရိသတ္မ်ားကလည္း တုိက္ခုိက္မႈမ်ား ရပ္တန္႔ၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ အနီးအနားရွိ မ႑ပ္ထဲမွလည္း အခ်င္းခ်င္း ကုိယ့္လူကုိ ကုိယ္ထိန္းသိမ္းၾကဖုိ႔ရန္ႏွင့္ လုံၿခဳံေရး ရဲ၀န္ထမ္းမ်ားကလည္း ထိန္းသိမ္းေပးဖုိ႔ရန္ကုိ အသံခ်ဲ႕စက္မွတဆင့္ ေမတၱာရပ္ခံ တုိက္တြန္းေနသည့္အသံမ်ား ၾကားေနရသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေၾကာက္ခမန္းလိလိ အုပ္စုလုိက္ အျပန္အလွန္တုိက္ခုိက္ေနမႈကုိ တားျမစ္ရန္အတြက္ လုံၿခဳံေရး၀န္ထမ္းမ်ားမွာ အခ်ိန္မီ ေရာက္လာသည္ကုိ မေတြ႔ရွိရပါ။ အနီးအနားက ၀ုိင္းအုံၾကည့္ရႈေနၾကသည့္ ပရိသတ္မ်ားမွာလည္း ႏႈတ္ျဖင့္ေမတၱာရပ္ခံႏုိင္သည္မွအပ မည္သုိ႔မွ် မတတ္ႏုိင္။ တခ်ဳိ႕ပရိတ္သတ္မ်ားမွာလည္း ဤသုိ႔ အခ်င္းခ်င္းတုိက္ခုိက္ေနမႈကုိ အလြန္တရာ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ ျဖစ္ရပ္အေနျဖင့္ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ေနခဲ့ၾကသည္။

ဤသုိ႔ အခ်င္းခ်င္းတုိက္ခုိက္မႈေၾကာင့္ ၿပိဳင္ေလာင္းပြဲ အစီအစဥ္ကုိ ဆက္လက္က်င္းပႏုိင္ျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ ပြဲကုိ ရပ္နားလုိက္ရသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ လုံၿခဳံေရး အေျခအေနကုိ စုိးရိမ္ရသည့္အတြက္ က်င္(နပန္း)ပြဲ အစီအစဥ္မွအပ ညပုိင္း ဇာတ္ပြဲအပါအ၀င္ က်န္ အစီအစဥ္မ်ားအားလုံးကုိ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ရသည္။

လူတစ္စုေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲကုိ ဖ်က္သိမ္းရသည္မွာ မျဖစ္သင့္ပါ။ ဤပြဲမွာ ဗုုဒၶပူဇနိယပြဲလည္းျဖစ္သည္။ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားေနသူမ်ားမွာလည္း ဘုရားပြဲလာသည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။ လူတစ္စု၏ ဆင္ျခင္တုံတရား နိမ့္ပါးမႈေၾကာင့္ ထိန္းမႏုိင္သိမ္းမရျဖစ္ခဲ့ရသည့္ အခ်င္းခ်င္းတုိက္ခုိက္မႈမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ လူမႈစံတန္ဖုိးမ်ားအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ျဖစ္လာေစခဲ့သည္။

ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈသည္ အခ်င္းခ်င္းစေနာက္ၾကရာမွ ျမစ္ဖ်ားခံသည္။ ရခုိင့္ရုိးရာ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲ(ေလွၿပဳိင္ပြဲ)သည္ ရခုိင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ လြန္စြာ ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ ယဥ္ေက်းမႈ ပြဲေတာ္ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ ရခုိင့္ရုိးရာၿပဳိင္ေလာင္းပြဲမ်ားကုိ ရခုိင္ျပည္ရွိ တျခားေသာ နာမည္ႀကီး ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕ရွိ ဦးရာဇ္ေတာ္ဓာတ္ ေစတီေတာ္ဘုရားပြဲထက္ ပုိမုိစည္ကားသုိက္ၿမဳိက္၍ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ က်င္းပၾကသည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ဥပမာ – ေျမာက္ဦးၿမဳိ႕ရွိ သွ်စ္ေသာင္းပုထုိးေတာ္ ဘုရားပြဲ၊ ေက်ာက္ေတာ္ၿမဳိ႕ရွိ ေက်ာက္ေတာ္ေတာင္ ဘုရားပြဲတုိ႔မွာ ထင္ရွားၿပီး၊ တျခားတျခားေသာ ၿမဳိ႕နယ္ႏွင့္ ေက်းရြာအဆင့္ ဘုရားပြဲတုိ႔တြင္လည္း ေဒသ၏ လူမႈစီးပြားဘ၀ အေျခအေနအေပၚ မူတည္၍ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲ အစီအစဥ္မ်ားကုိ ထည့္သြင္း က်င္းပျပဳလုပ္ၾကပါသည္။

အဆုိပါ ေျမာက္ဦး၊ ေက်ာက္ေတာ္ရွိ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲမ်ားတြင္ ေဒသခံမ်ားအျပင္ ရခုိင္ျပည္ရွိ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ လာေရာက္ဆင္ႏႊဲၾကပါသည္။ ေျမာက္ဦးရွိ သွ်စ္ေသာင္း ပုထုိးေတာ္ဘုရားပြဲႀကီးမွာ အတာသႀကၤန္ ကုန္လြန္သည္ႏွင့္ မ်ားမၾကာမီမွာပင္ စတင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည့္ အစဥ္အလာမပ်က္ၾကက္ပ်ံမက် စည္းကားသည့္ ပြဲမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သွ်စ္ေသာင္းဘုရားပြဲ၏ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲဆုိလွ်င္ ေရသႀကၤန္ပြဲေတာ္ဟုပင္ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အတာကူးသည့္ႏွစ္သစ္ သႀကၤန္ကုိ ကုန္းေပၚတြင္ က်င္းပ၍ မ႑ပ္မ်ားတြင္ ေရပက္ခံၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ သွ်စ္ေသာင္းဘုရားပြဲက ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲမွာ ေျမာက္ဦးၿမဳိ႕လယ္ကုိ ျဖတ္သန္း စီးဆင္းေနေသာ ေခ်ာင္းထဲတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ရာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ပရိသတ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလွႀကီးေလွငယ္စီး၍ တခ်ဳိ႕ဆင္တူ ေရာင္စုံ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတုိ႔ျဖင့္ ၿပဳိင္ပြဲကုိ လာေရာက္အားေပးၾကသည္။ ပြဲက်င္းပေရးအဖြဲ႔၏ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ အေပၚမူတည္၍ ေဖ်ာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္မ်ားကုိလည္း စနစ္တက်ျဖင့္ ပူးတြဲ တင္ဆက္ေပးသည္မွာ လြန္စြာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေကာင္းပါသည္။

ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲတြင္ ထူးျခားမႈတစ္ခုမွာ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပဳိင္သည့္ ေက်းရြာအသီးသီးမွ ကုိယ္စားျပဳ ယွဥ္ၿပဳိင္သူမ်ားႏွင့္ ပရိသတ္မ်ားအေနျဖင့္ သံခ်ပ္ထုိး၍ အားေပးျခင္း၊ ယွဥ္ၿပဳိင္ျခင္း တုိ႔က ရခုိင္တုိ႔၏ တန္ဖုိးရွိလွသည့္ လက္ဆင့္ကမ္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာ ယွဥ္ၿပဳိင္ဘက္မ်ားအၾကား စေနာက္ျခင္း၊ ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ျခင္းတုိ႔ကုိ သံခ်ပ္ထဲတြင္ သံခ်ပ္စာသားအျဖစ္ ထည့္သြင္း၍ တဖက္ကုိ တဖက္ကုိ အားနည္းခ်က္ အားသားခ်က္မ်ား အပါအ၀င္ ယဥ္ေက်း ပ်ဴငွာစြာျဖင့္ ေဖာ္ထုုတ္ တင္ဆက္ျပၾကသည္။ တနည္းအားျဖင့္ လက္နက္ျဖင့္မဟုုတ္ဘဲ ဆုိင္းသံဗုံသံတုိ႔ႏွင့္အတူ သံခ်ပ္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ တုိက္ခုိက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ရခုိင့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ အစဥ္အလာ တရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ရခုိင္တုိ႔၏ အတိတ္သမုိင္းမွာ ကုိယ့္ထီးကုိယ့္နန္း ကုိယ့္ၾကငွန္းျဖင့္ ေနထုိင္လာခဲ့ရာ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တြင္ ဘုရင္က ညီလာခံေခၚ၍ စည္းေ၀းတုိင္ပင္ကာ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီး၊ မဟာပညာေက်ာ္ကဲ့သုိ႔ ပညာရွိအမတ္မ်ား၏ ေရႊမ်ဥ္းဓမၼသတ္တုုိ႔ျဖင့္ အုပ္စုိးခဲ့သည့္ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည္။

ယခုေခတ္ စကားျဖင့္ ဒီမုိကရက္တစ္ (democratic) ဆန္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္အျဖစ္ မွတ္ယူႏုိင္သည္။

(၂၆-၃-၂၀၁၈) ရက္ေန႔က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ ဦးရာဇ္ေတာ္ ဓာတ္ေစတီေတာ္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္၏ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲတြင္ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕နယ္ရွိ ေက်ာက္ဆိပ္ေက်းရြာႏွင့္သာစည္ေက်းရြာသားတုိ႔ အေနျဖင့္ စေနာက္ရာမွ အခ်င္းခ်င္း အုပ္စုဖြဲ႔ တုိက္ခုိက္ၾကျခင္းမွာ ရခုိင့္ရုိးရာအစဥ္အလာအရ ရုိးရာပြဲတြင္ ရုိးရာသံခ်ပ္ကုိအသုံးျပဳရမည့္အစား အၾကမ္းဖက္မႈကုိျဖစ္ေစေသာ လက္နက္တုိ႔ကုိ အသုံးျပဳသြားခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ရခုိင့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ အစဥ္အလာႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္ေနသည္။ ရခုိင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ၾကန္အင္လကၡာထဲတြင္ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲမွာ အထင္ကရထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊ ဒီမုိကရက္တစ္ဆန္ေသာ ရခုိင့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း အခ်င္းခ်င္း စည္းလုံးညီညြတ္မႈႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈတုိ႔ကုိ ေပၚေပါက္ေစသည့္အျပင္ က်န္းမာႀကံ့ခုိင္၍ တစ္ဦးခ်င္းစြမ္းေဆာင္ရည္တုိ႔ကုိလည္း ျမွင့္တင္ေပးသည္။ ၿပိဳင္ေလာင္းပြဲမွာ ပါ၀င္ ဆင္ႏႊဲျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ ေလွေလွာ္ၿပဳိင္ပြဲ ေခတ္မွီအားကစားထိ ဆင့္ကဲဆန္းသစ္ျပဳျပင္ ေဖာ္ေဆာင္သြားရမည့္ ရခုိင္တုိ႔၏ ရုိးရာအားကစားတစ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္သင့္ေပသည္။ သုိ႔ရာတြင္(၂၆-၃-၂၀၁၈)ရက္ေန႔က ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕ ဦးရာဇ္ေတာ္ဓာတ္ ဘုရားပြဲ၏ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲမွာ အရုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္မႈကုိ ျဖစ္ေစရန္ မည္သည့္အရာမ်ားက တြန္းအားျဖစ္ေစခဲ့သနည္း။

လုံၿခဳံေရးအားနည္းျခင္း

ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားခ်ိန္ ရဲ၀န္ထမ္းမ်ားကုိ ပြဲမ႑ပ္ထဲမွ အသံခ်ဲ့စက္ျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံေနေသာ္လည္း အခ်ိန္မီ ေရာက္မလာႏုုိင္ခဲ့ၾကပါ။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ရန္ပြဲျဖစ္ေနခ်ိန္အတြင္း လုံၿခဳံေရး ရဲ၀န္ထမ္း အလုံအေလာက္မရွိဘဲ (၂) ဦးတည္းသာ ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ဟု သတင္းဌာနမ်ားက ေဖာ္ျပၾကသည္။

ပြဲက်င္းပပုံ အခင္းအက်င္းႏွင့္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရပုံ ျဖစ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ပြဲက်င္းပေရးအဖြဲ႔ႏွင့္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္မ်ား၏ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္မႈ လုိအပ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အျခားတဖက္တြင္လည္း ဘုရားပြဲတြင္ လူ၏ ဆရာျဖစ္ေသာ ဘုရားသားေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ေလာကီေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာအတြက္ သာသနာ့၀န္ကုိထမ္းရင္း ေလာကီလူသားတုိ႔ကုိ တဖက္တလမ္းမွ ၀ုိင္း၀န္းထိန္းေက်ာင္းေပးရန္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ဥပမာ – အနယ္နယ္အရပ္ရပ္တြင္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္မ်ား၊ ဘုရားထီးေတာ္တင္ပြဲ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ စသည္တုိ႔တြင္ ဘုရားသားေတာ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ လုံၿခဳံေရးအဖြဲ႔ဖြဲ႔၍ ပြဲခင္းထဲ၌ အမ်ားျပည္သူကုိ အေႏွာင့္အယွက္ျပဳ ဆုိးသြန္းေနေသာ ေလာကီလူသားမ်ားကုိ ဆုိဆုံးမ၍ လုိအပ္ေသာ ထိန္းေက်ာင္းပဲ့ျပင္မႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေပးေလ့ရွိၾကပါသည္။ စာေရးသူ၏ ငယ္စဥ္က အေတြ႔အႀကဳံအရ ေျမာက္ဦးသွ်စ္ေသာင္းဘုုရားပြဲမ်ားတြင္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားကုိယ္တုိင္ ၀ါးရင္းတုတ္၊ ႀကိမ္တုတ္မ်ားကုိ ကုိင္ေဆာင္၍ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈ မရွိရေအာင္ ၀ုိင္း၀န္း ထိန္းသိမ္းၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္တုိ႔ကုိ ေတြ႔ျမင္ဖူးပါသည္။ ပုဏၰားကၽြန္း ဦးရာဇ္ေတာ္ဓာတ္ ဘုရားပြဲရွိ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲတြင္ (၂၆-၃-၂၀၁၈)ရက္ေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈတြင္ ထုိသုိ႔ေသာ ဘုရားသားေတာ္မ်ား၏ တာ၀န္ယူ ထိန္းေက်ာင္းေပးမႈမွာ လစ္ဟာေနသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရပါသည္။

ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၏ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈ

(၂၆-၃-၂၀၁၈)ရက္ေန႔က ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕ရွိ ဦးရာဇ္ေတာ္ဓာတ္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္တြင္ ၿပဳိင္ေလာင္းပြဲသုိ႔ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပဳိင္လာသည့္ ၿပဳိင္ပြဲ၀င္မ်ားအခ်င္းခ်င္းၾကားတြင္ျဖစ္ေစ၊ ပရိသတ္မ်ား အတြင္းျဖစ္ေစ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈ မရွိရေအာင္ ကုိယ္စားျပဳ ယွဥ္ၿပဳိင္သည့္ေက်းရြာမ်ားမွ သက္ဆုိင္ရာ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားႏွင့္ ရပ္မိရပ္ဖတုိ႔ အေနျဖင့္ အတူတကြ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြး၍ ထိန္းေၾကာင္းသည့္ စနစ္မ်ား ႀကဳိတင္ ခ်မွတ္ထားသင့္ပါသည္။ ျပႆနာ တစ္စုံတရာျဖစ္လာခဲ့လွ်င္ အဆုိပါအတူတကြ ညွိႏႈိင္းလုုပ္ေဆာင္သည့္ အစုအဖြဲ႔မ်ားက ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္းေပးျခင္းျဖင့္ ႀကီးသည့္အမႈငယ္ေစ၊ ငယ္သည့္အမႈ ပေပ်ာက္ေစသေဘာမ်ဳိး အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါသည္။ စာေရးသူငယ္စဥ္က အေတြ႔အႀကဳံတစ္ခုကုိ သာဓကအေနျဖင့္ ေထာက္ျပခ်င္ပါသည္။ ေျမာက္ဦးၿမဳိ႕နယ္ ေက်းရြာတစ္ရြာတြင္ ေက်းရြာအတြင္း စုစည္းညီညြတ္မႈ၊ ခ်စ္ၾကည္မႈႏွင့္ ကုိယ္ကာယ က်န္းမာေရး ရရွိေစေရးတုိ႔ကုိ ရည္ရြယ္၍ အသက္ (၁၆)ႏွစ္အထက္ ရပ္ကြက္ေပါင္းစုံ ေဘာလုံးအားကစားၿပဳိင္ပြဲတစ္ခု က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ရာ တစ္ေန႔တြင္ အေနာက္ပုိင္းရပ္ကြက္ႏွင့္ အေရွ႕ပုိင္းရပ္ကြက္တုိ႔ ယွဥ္ၿပဳိင္ကစားၾကသည္။ ကစားေနစဥ္အတြင္း အေနာက္ပုိင္းရပ္ကြက္မွ ကစားသမားတစ္ဦးႏွင့္ အေရွ႕ပုိင္းရပ္ကြက္မွ ကစားသမားတစ္ဦးတုိ႔ ေဘာလုံးကုိ မကန္ဘဲ ေျခေထာက္အခ်င္းခ်င္း ကန္မိၾကရာမွ ေဘာလုံးကြင္းထဲတြင္ ဒုိင္လူႀကီး ကုိယ္တုိင္ ဟန္႔တားမရသည့္ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈ ျဖစ္ၾကၿပီး၊ ႏွစ္ဖက္အသင္းမွ အုပ္စုလုိက္ အျပန္အလွန္အလွန္ ၀ုိင္း၀န္းထုိးႀကိတ္ၾကသည့္ အေနအထားထိ က်ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ထုုိစဥ္ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ထဲက လူရုိေသရွင္ရုိေသ ဒု-ေက်ာင္းအုပ္အဆင့္ရွိ အထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးက ၀င္ေရာက္ တားျမစ္ခဲ့ရသည္။ အေနာက္ပုုိင္းရပ္ကြက္မွ ကစားသမားမွာ ထုိေက်ာင္းဆရာ၏ တပည့္ျဖစ္ၿပီး၊ အေရွ႕ပုိင္းရပ္ကြက္မွ ကစားသမားမွာ ထုိေက်ာင္းဆရာ ေနထုိင္သည့္ ရပ္ကြက္မွ ျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆုိပါ ေက်ာင္းဆရာအေနျဖင့္ ပရိသတ္ေနရာမွ ကြင္းထဲသုိ႔ အေျပးအလႊား သြားေရာက္ကာ ဆုိဆုံးမ၍ တားျမစ္ေလရာ ျပႆနာကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းႏုိင္ခဲ့သည့္အျပင္ ေဘာလုံးပြဲကုိလည္း ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆုံးသည္အထိ ဆက္လက္က်င္းပႏုုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာ ေက်းရြာမ်ားရွိ ရပ္ဖိရပ္ဖမ်ားႏွင့္ လူရုိေသရွင္ရုိေသ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔၏ ပူးေပါင္းပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈမွာ အထူးအေရးပါသည့္ အခန္းက႑တြင္ ရွိပါသည္။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈကုိ ျဖစ္ထြန္းေစေသာ အလုိအေလ်ာက္ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းသည့္စနစ္မ်ား အခုိင္အမာ ရွိေနေစရန္အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ အစုိးရမ်ားက စနစ္တက် စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လုိအပ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ Good Governance ၏ အစိတ္အပုိင္းတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။

အႏႈတ္သေဘာေဆာင္စရုိက္လကၡဏာမ်ား

ရခုိင့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ ၁၇၈၄ ခုႏွစ္ ထီးနန္းပ်က္သုဥ္းၿပီးေနာက္ မိမိၾကမၼာ မိမိ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးဆုံးျဖတ္ပုိင္ခြင့္/ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံခန္႔ခြဲပုိင္ခြင့္တုိ႔ ဆုံးရႈံး သြားခဲ့ရၿပီးေနာက္ ရခုိင့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္းရွိ လူမႈေပါင္းစည္းညီညြတ္မႈ (Social Cohesion) မွာ တစတစ ယုိယြင္းေနခဲ့ၿပီး၊ အေပါင္းလကၡာထက္ အႏႈတ္လကၡာဘက္ကုိ သြားေနသည္မွာ ရာစုႏွစ္ (၂) ခုေက်ာ္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ သာဓကအေနျဖင့္ မိမိစာေပကုိ မိမိလြတ္လပ္စြာ သင္ၾကားပုိင္ခြင့္ ဆုံးရႈံးေနျခင္း၊ ရခုိင့္ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ေဖာ္ထုတ္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ျမွင့္တင္ျခင္းတုိ႔ ကင္းမဲ့ေနျခင္း၊ အေျခခံလူမႈစီးပြားဘ၀ ခၽြတ္ၿခဳံက်ေနျခင္း၊ လူမႈအသုိက္အ၀န္းတစ္ရပ္လုံး ေရရွည္ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးအတြက္ လုံေလာက္ေသာ အေျခခံ အကာအကြယ္ျပဳမႈမ်ား (Social Safeguards) မရွိျခင္းတုိ႔မွာ လက္ရွိ ရခုိင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ အႏႈတ္သေဘာေဆာင္ လကၡာရပ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အေျခခံလူမႈစီးပြားဘ၀ ခၽြတ္ၿခဳံက်ေနရျခင္းေၾကာင့္ ပညာျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳသည္ထက္ ႀကဳံရာက်ဘန္း အလုပ္ျဖင့္ ဘ၀ရွင္သန္ ရပ္တည္ေနရသည္က အမ်ားစုျဖစ္ေနသည္။

တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ (သုိ႔) ႏွစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ခန္႔မွ် ဖမ္းမိေနသည့္ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ ရခုိင္ျပည္အတြင္း မူယစ္ေဆး၀ါးမ်ား ဖမ္းဆီးရရွိေနမႈတုိ႔မွာလည္း ရခုိင့္အနာဂတ္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိ မူးယစ္သားေကာင္မ်ားအျဖစ္ တြန္းပုိ႔ေပးေစႏုိင္သည့္ အဓိက ေမာင္းႏွင္အားျဖစ္ေနသည္။ နိစၥဓူ၀ လုံၿခဳံေရးတာ၀န္ကုိ ယူထားရသည့္ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လစဥ္ႏွစ္စဥ္အလုိက္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ား စာရင္းကုိ အမ်ဳိးအစားအလုိက္ အခ်ဳိးအစားလုိက္ အစီရင္ခံစာမ်ားျပဳစု၍ အမ်ားျပည္သူ လက္လွမ္းမီေသာ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ (၆ လ တစ္ႀကိမ္) ၊ (၁ ႏွစ္ ၁ ႀကိမ္) ပုံမွန္ထုတ္ျပန္ေပးႏုုိင္ပါက ပုိမုိနီးစပ္စြာ အကဲျဖတ္ သုံးသပ္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။

ပညာေရး အဆင့္အတန္းကုိ ၾကည့္လုိက္လွ်င္လည္း ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ စစ္ေတြစာစစ္ဌာနရွိ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အတြင္းခံ ေဘာင္းဘီခၽြတ္၍ စာေမးပြဲေျဖဆုိရသည့္ တတုိင္းျပည္လုံးမွ အာရုံစုိက္ခဲ့ရေသာ သတင္းႏွင့္ စာေမးပြဲေျဖဆုိရန္ စာရင္းသြင္းသူ (၄၄၆၀၄) ဦးအနက္ (၄၆၁၆) ဦးမွာ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္ေျဖဆုိရန္ ပ်က္ကြက္သည့္ သတင္းတုိ႔မွာ လက္ရွိရခုိင္ျပည္၏ အစုိးရပညာေရး အဆင့္အတန္းက အေပါင္းသေဘာမေဆာင္ပဲ အႏႈတ္သေဘာေဆာင္ေနသည့္ လကၡဏာရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ(၂၀၁၇)ႏွစ္က ရခုိင္ျပည္နယ္၏ အေျခခံအထက္တန္းပညာ ေအာင္ခ်က္ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာလည္း ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာအရ (၁၇.၂%)ျဖင့္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္တြင္ ရွိေနေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ရခုိင္တျပည္လုံး စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္းထား၊ ပညာမသင္ၾကားႏုိင္သူဦးေရ၊ ေက်ာင္းထြက္ ရာခုိင္ႏႈန္းစသည္တုိ႔ကုိ သက္ဆုိင္ရာ ပညာေရးဌာနမွ အမ်ားျပည္သူ လက္လွမ္းမွီေသာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ သုေတနျပဳ အစီရင္ခံတင္ျပေပးႏုုိင္ပါက ပုိမုိနီးစပ္သည့္ အကဲျဖတ္ခ်က္တုိ႔ကုိ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ မည္သု႔ိပင္ဆုိေစကာမူ လက္ရွိေျမျပင္ ပတ္၀န္က်င္အေနအထားအရ ရခုိင္ျပည္၏ လူမႈစီးပြားဘ၀ အေျခအေနမွာ အႏႈတ္သေဘာဘက္ကုိ ေရြ႕လ်ားေနေၾကာင္း သိသာျမင္သာမႈ ရွိေနၿပီးျဖစ္ပါသည္။

သင္ခန္းစာထုတ္ရန္

(၂၆-၃-၂၀၁၈)ရက္ေန႔တြင္ ဦးရာဇ္ေတာ္ဓာတ္ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္၏ ၿပိင္ေလာင္းပြဲ၌ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ ရန္လုိ တုိက္ခုိက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားသည့္ ေနရာ ပုဏၰားကၽြန္းၿမဳိ႕မွာ လက္ရွိရခုိင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ကုိယ္စားျပဳ မဲဆႏၵနယ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကုိ ဥပေဒရႈေတာင့္မွ အေျဖရွာရန္ ခ်ဥ္းကပ္ သင့္ပါသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကုိ မည္သုိ႔ ကုစားမည္၊ အလားတူ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိး ထပ္မံမျဖစ္ပြားရေအာင္ မည္သုိ႔ႀကဳိတင္ကာကြယ္ေရး ေဆာင္ရြက္မည္တုိ႔ကုိ ယခုအျဖစ္အပ်က္က သင္ခန္းစာ ထုတ္သင့္ပါသည္။ ရခုိင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း လူမႈစံတန္ဖုိးမ်ားကုိ ယုတ္ေလ်ာ့ ပ်က္စီးသြားေစႏုိင္သည့္ စရုိက္ လကၡဏာဆုိးမ်ား ကင္ဆာဆဲလ္ကဲ့သုိ႔ လႈိက္စားေနမႈကုိ အခ်ိန္မီ ကုစားၾကရန္ လုိအပ္ေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာအစုိးရႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ေသာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ လႊတ္ေတာ္တြင္း သက္ဆုိင္ရာ ေရးရာေက္ာမတီမ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ ေခါင္းခ်င္းရုိက္ ေဆြးေႏြးသုံးသပ္၍ လုိအပ္ေသာ မူ၀ါဒေရးရာႏွင့္ ဥေပေဒတုိ႔ကုိ ျပဌာန္းသင့္က ျပဌာန္းၾကရန္ ေကာင္းမြန္ေသာ အနာဂတ္သုိ႔ ရည္ေမွ်ာ္ကာ အထူးအေလးေပးစဥ္းစားလွ်က္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။

အရင္းစစ္က အျမစ္ေပၚ ဆုိသကဲ့သုိ႔ လူမႈစီးပြားဘ၀ တုိးတက္ျမင့္မားေရး၊ ပညာေရး စနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးေရး၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး တုိက္ဖ်က္ေရး၊ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရး စသည္တုိ႔မွာ တုိင္းျပည္၏ လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) အရ အကန္႔အသတ္ေဘာင္ထဲတြင္ ေရာက္ရွိေနသည္။ ရခုိင္ျပည္ လူမႈစီးပြားဘ၀ တုိးတက္ျမင့္မားေစရန္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအၾကား သဘာ၀ သယံဇာတႏွင့္ အခြန္ဘ႑ာ ခြဲေ၀ေရးတုိ႔ႏွင့္ တုိက္ရုိက္သက္ဆုိင္ေနျခင္း၊ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ မိခင္ ဘာသာစကားကုိ လြတ္လပ္စြာ သင္ၾကားခြင့္တုိ႔ အပါအ၀င္ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းမ်ား လြတ္လပ္စြာ ေရးဆြဲျပဌာန္း က်င့္သုံးပုိင္ခြင့္တုိ႔ ရရွိေရးအတြက္ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိေရးႏွင့္ တုိက္ရုုိက္ဆက္စပ္ေနျခင္း၊ အလုပ္ အကုိင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးေရးႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား ဖြံ႔ၿဖဳိးတုုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးတုိ႔မွာ စီးပြားေရး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈတုိ႔ကုိ ဆုံးျဖတ္ပုိင္ခြင့္ရွိသည့္ အာဏာခြဲေရးႏွင့္ တုိက္ရုိက္ ဆက္စပ္ေနျခင္း၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး တုိက္ဖ်က္ေရးဆုိသည္မွာလည္း ရခုိင္သုုိ႔ လာေသာ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ား မႏၱေလးတြင္ ဖမ္းမိေနသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားအရ ပင္ရင္းအျမစ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ သုတ္သင္ပစ္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိမႈႏွင့္ တုိက္ရုိက္ ဆက္စပ္ေနျခင္းတုိ႔ကုိ ေတြ႔ရွိရမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအခ်င္းအရာမ်ား အားလုံးသည္ အမ်ဳိးသားတန္းေရးႏွင့္ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္တုိ႔ အျပည့္အ၀ရွိေသာ ဖက္ဒရယ္ ဒီမုိကေရစီျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အေျခခံေနပါသည္။

UN Sustainable Development Solutions Network က ထုတ္ျပန္ေသာ (၂၀၁၅-၂၀၁၇) ခုႏွစ္ ကမၻာ့ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ World Happiness Report (WHR)တြင္ ျမန္မာက အဆင့္ (၁၃၀) မွာရွိသည္။ အဆုိပါအစီရင္ခံစာမွာ လူတစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြ၊ လူမႈေရးအေထာက္အပံ့ရရွိမႈ၊ သက္ရွည္က်န္းမာစြာ ေနထုုိင္ႏုိင္မႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ ရက္ေရာမႈ၊ ျခစားမႈ စသည့္ အဓိက အခ်က္မ်ားအေပၚအေျခခံ၍ ႏုိင္ငံေပါင္း (၁၅၆)ႏုိင္ငံကုိ စစ္တမ္းေကာက္ ထုတ္ျပန္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အဆင့္(၁၃၀) တြင္ ရွိေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ အဆုိပါ ညႊန္းကိန္း အခ်က္အလက္မ်ားအရ မည္သုိ႔ႀကဳိးစားလုပ္ေဆာင္ရန္ လုိအပ္ေနေသးေၾကာင္း အခ်က္ျပ ေခါင္းေလာင္းသံေပးေနပါသည္။

(၁-၄-၂၀၁၈) ရက္ေန႔က လက္ရွိ NLD အစုိးရသက္တမ္း (၂)ႏွစ္ျပည့္မိန္႔ခြန္းကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က (၁၀)မိနစ္ေက်ာ္ၾကာ ဖတ္ၾကား တင္ျပသြားရာတြင္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္မႈကုိ ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္စုံေအာင္ေဖာ္ျပ၍ မရႏုိင္ေၾကာင္း၊ ကိန္းဂဏန္းမ်ားက ျပေနေသာ အေျခအေနမ်ားမွာ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘ၀အေပၚ ဘယ္ေလာက္အစစ္အမွန္ သက္ေရာက္မႈရွိသည္က အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ပဆန္တင္ပုိ႔မႈ ကိန္းဂဏန္းကုိ ဥပမာေပး၍ တင္ျပသြားခဲ့ပါသည္။

Grap WHR

ထုိ႔နည္းတူစြာ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ WHR အစီရင္ခံစာပါ အခ်က္အလက္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားသည္ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပကတိ အေျခအေနမွန္အေပၚ ထင္ဟပ္မႈရွိေနသည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးယုိယြင္းလာေနေသာ စာရိတၱမ႑ဳိင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈)ကုိ လက္ညွဳိးထုိး လႊဲခ်ေနၾကမည့္အစား “ဖ်က္သင့္လွ်င္ ဖ်က္၊ ျပင္သင့္လွ်င္ ျပင္၊ တၿပဳိင္တည္းလုပ္ဖုိ႔လုိလွ်င္ လုပ္” ၾကရန္ အေျခအေနက ေတာင္းဆုိေနသည္မွာ ၾကာျမင့္ ေနၿပီျဖစ္သည္။ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ “ထမင္းရည္ပူ လွ်ာလႊဲ” ဆင္ေျခမ်ားက ေန႔စဥ္လုိလုိ တုိးပြား ပ်ံ့ႏွံ႔ေနသည့္ စာရိတၱမ႑ဳိင္၏ ကင္ဆာဆဲလ္မ်ားကုိ ကုစားႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုိးေပးေနလွ်က္ရွိပါသည္။

Related Post

Comments

comments

Root Agency